Notícies

En aquest apartat podeu trobar les notícies d'actualitat. Si voleu consultar notícies anteriors, podeu accedir a l'Hemeroteca i filtrar els actes del tipus "Notícies". Per fer-ho, podeu fer servir els filtres amb els selectors de la columna dreta de la pàgina.

• Restriccions d'aigua usos urbans municipis en estat excepcionalitat Recorda: Ens trobem en estat d'excepcionalitat per sequera 02/05/2024

Minimitzar el consum d'aigua s'ha de fer entre tothom.

Els períodes de sequera que Catalunya està vivint de forma cíclica els darrers anys i, que s'estan accentuant degut a la crisi/emergència climàtica, fan necessari que tots els sectors de la societat consolidem i integrem en la nostra activitat diària la cultura de l'estalvi i l'adopció de consums sostenibles.

El nostre municipi es troba en estat d'excepcionalitat, el que suposa tot un seguit de restriccions en l'ús de l'aigua segons el Pla especial de sequera.

És necessari l'esforç de tota la comunitat per tal de preservar i estalviar aquest be.

L'aigua és un recurs escàs i vital per a la supervivència de tots els éssers vius i també per a la preservació del medi ambient; per això, és molt important estalviar aigua, evitar el malbaratament i conscienciar-se de fer-ne una bona gestió i un ús sostenible.

L'escenari d'emergència climàtica planteja, a més, la necessitat de ser encara més eficients en els usos de l'aigua per compensar la poca disponibilitat que tindrem a mitjà i llarg termini.

Per posar-hi algunes xifres: cada persona consumim, diàriament:

De 2 a 18 litres quan ens rentem les dents.
    De 200 a 300 litres quan omplim una banyera.
    De 30 a 80 litres quan ens dutxem.
    De 60 a 90 litres quan posem una rentadora.
    De 6 a 10 litres buidant la cisterna del vàter.
    400 litres en regar 100 metres quadrats de gespa d'un jardí o en rentar un vehicle.
    I només 10 litres al dia per cuinar i per beure!

Mireu els documents adjunts amb idees i propostes per estalviar l'aigua que utilitzem a les llars (doméstica).

I aquí teniu l'enllaç per entrar a l'eina informativa sobre la situació i els efectes de la sequera a les conques internes de Catalunya: https://aplicacions.aca.gencat.cat/visseq/informacio

• Cartell informatiu POUM Procés participatiu del POUM de Mura 21/02/2024

El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) és l’instrument de planificació que ordena urbanísticament tot el territori del terme municipal de Mura, incloent tant el sòl urbà que es troba construït, com tot aquell sòl no urbanitzable o les possibles zones de creixement, si és que s’estima necessari.

• Cartell portes obertes escola Vall de Néspola _  Febrer 2024 Escola rural Vall de Néspola 15/02/2024

17 DE FEBRER: PORTES OBERTES

• Tions 2023 FESTA DEL TIÓ a MURA 16/11/2023

Comencen a arribar el 2 de desembre!. Si troben tan a gust a casa nostra que aquest any ja els comencem a veure i com sempre s'hi estaran fins passat reis, el 7 de gener.

• Dibuix Festa Major 2023 Del 10 al 12 de Novembre 02/11/2023

Per l’estiuet de Sant Martí farà fred o farà calor, però no ens podem perdre la Festa Major!

• Cartell festa batuda cigro i oficis amb informació tallers Cliqueu dins la imatge teniu el programa desglossat de la festa cigró i els oficis 2023 19/09/2023

El proper 8 d’octubre de 2023 es celebrarà la Festa de la Batuda del Cigró i els oficis.

Darrera actualització: 06.04.2022 | 08:29